Aleja Lecha Kaczyńskiego będzie otaczała Radzymin od północy

Blisko 16 mln zł będzie kosztował II etap budowy al. Lecha Kaczyńskiego w Radzyminie. Dzisiaj Krzysztof Chaciński Burmistrz Radzymina podpisał umowę z firmą Grupa Martin sp. z o. o. z Łochowa na realizację inwestycji.

Obecnie gmina Radzymin realizuje budowę pierwszego odcinka alei Lecha Kaczyńskiego, gdzie rozbudowana zostanie ul. Przemysłowa na odcinku od ul. Weteranów do ul. Wróblewskiego. Realizacja tego etapu budowy drogi to koszt ok. 19 mln zł. Dopełnieniem inwestycji będzie budowa nowego śladu drogi od ul. Wróblewskiego do ul. Mokrej i dalej w kierunku ul. Wyszyńskiego, który połączy okolice węzła Radzymin Północ na trasie S8 z terenami przemysłowymi w mieście. W ramach zadania został także wybudowany fragment ul. Witosa. Na całą tę inwestycję Gmina pozyskała w sumie ponad 20 mln zł dofinansowania.

Aleja Lecha Kaczyńskiego, wcześniej znana pod roboczą nazwą „Droga Północna”, będzie otaczała Radzymin od północy i ma docelowo połączyć okolice węzła Radzymin Północ na trasie S8 ze strefą przemysłową i wyjazdem z Radzymina w kierunku Nieporętu, z ominięciem centrum miasta. Całkowita długość nowej drogi wynosi ponad 5 km. Na całej długości powstanie droga z pełną infrastrukturą, odwodnieniem, ciągami pieszymi i rowerowymi, oświetleniem, zjazdami, kanałem teletechnicznym. Całość inwestycji dopełnią ronda (aż 6): na skrzyżowaniu ul. Przemysłowej z ul. Weteranów (rondo już wybudowane), ul. Wróblewskiego i Przemysłowej, u zbiegu ulic Przemysłowej, Leśnej i al. Lecha Kaczyńskiego oraz na skrzyżowaniu tej ostatniej z ul. Mokrą i w drugim etapie na skrzyżowaniu Alei Lecha Kaczyńskiego z ul. POW oraz ul. Żołnierskiej z ul. Wyszyńskiego. Termin zakończenia prac zaplanowano na koniec roku 2022.

Aleja Lecha Kaczyńskiego będzie otaczała Radzymin od północy

– To, co niedawno wydawało się być poza naszym zasięgiem, jest już dzisiaj realizowane – mówi, nie kryjąc zadowolenia burmistrz Radzymina Krzysztof Chaciński. – Korzyści z budowy al. Lecha Kaczyńskiego są wielorakie. Najbardziej oczywiste to wyprowadzenie z centrum miasta większości ruchu samochodowego pomiędzy trasą S8 a strefą przemysłową i wyjazdem na Nieporęt. Takie posunięcie pozwoli realizować bez przeszkód plany rewitalizacji śródmieścia Radzymina i tworzenia w nim nowoczesnej przestrzeni miejskiej, przyjaznej pieszym i życiu społeczno-kulturalnemu. Budowa drogi przyczyni się również do rozwoju położonych przy niej sołectw.