Pociąg, fot. mazowieckie.com.pl

Od czwartku podróżni Kolei Mazowieckich mogą zapłacić za bilet kartą, płacąc w pociągu. Mogą też kupić bilet przez internet. Nowe udogodnienia dla podróżnych właśnie zostały uruchomione.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 30 marca 2017 r. w Kolejach Mazowieckich zaprezentowano nowe, wygodne rozwiązania dotyczące zakupu biletu i płatności.
Aplikacja web do zakupu biletu KM dostępna jest pod adresem bilety.mazowieckie.com.pl. Dzięki Systemowi IKM można nabywać bilety za pośrednictwem internetu. Obecnie, w okresie pilotażu, podróżni mogą kupić bilety wg taryfy normalnej, ulgowej oraz ofert specjalnych, w tym bilety: jednorazowe, strefowe czasowe, dobowe, 3–dniowe.
Najpierw chcemy nasz system do sprzedaży internetowej przetestować wspólnie z podróżnymi i zobaczyć, jak zadziała w praktyce. Trwają także prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów okresowych – zapowiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Sam proces zakupu biletu zaprezentował Patryk Stolarski, kierownik Wydziału Obsługi Systemów Biletowych. Cała operacja jest prosta; aby dokonać zakupu biletu, Użytkownik Systemu IKM w pierwszej kolejności powinien wybrać nazwę stacji, z której chce rozpocząć podróż, oraz wskazać stację docelową, a następnie wybrać przycisk „Szukaj”. Po wprowadzeniu tych parametrów podróży otrzyma informację o najbliższym dostępnym połączeniu oraz o kilku następnych. Otrzyma także podpowiedź na temat najkorzystniejszej dla niego opcji pod względem finansowym.
Drugim udogodnieniem, jakie właśnie wprowadził przewoźnik jest możliwość zakupu biletu u kierownika pociągu i zapłacenie karta płatniczą. Ta forma płatności jest już od jakiegoś czasu dostępna w kasach biletowych, a teraz została zintegrowana z urządzeniami mobilnymi używanymi przez drużyny konduktorskie.
Podczas konferencji zaprezentowano, jak wygląda płatność. Zakupu u obecnej na spotkaniu Agaty Sulej, kierowniczki pociągu, dokonał Prezes Dariusz Grajda, oczywiście, płacąc kartą.
Według nas, jest to największy tego typu projekt w Europie – powiedział Grzegorz Wojtenko, prezes zarządu MCX Systems,  lidera rozwiązań płatniczych w transporcie publicznym. – Cieszę się, że w trakcie prac nad uruchomieniem systemu mieliśmy możliwość brać udział w merytorycznych dyskusjach na temat optymalizacji pewnych procesów po stronie tak istotnego przewoźnika, mając przy tym na uwadze trendy w transporcie – dodał prezes Wojtenko.
Uruchomienie systemu płatności za pomoc karty był poprzedzone integracją użytkowanych przez kierowników pociągów terminali mobilnych PIDION BIP 1500 NL z aplikacją płatniczą dostarczoną przez MCX System, obsługującą płatności we współpracy z certyfikowaną organizacją płatniczą – Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o. Użytkowane kasy mobilne pozwalają teraz na przeprowadzanie transakcji autoryzowanych, czyli takich z użyciem kodu PIN, oraz tych niewymagających autoryzacji. Zarówno dla podróżnych, jak i pracowników drużyn konduktorskich jest to rozwiązanie, które maksymalnie upraszcza proces zakupu biletu w pociągu.

 

info/foto: Koleje Mazowieckie

Reklama
Komentarze