Informacje w sprawie remontu Piłsudskiego w Markach

Kolejny etap remontu alei Piłsudskiego w Markach, fot: marki.pl

Jednym z elementów umowy na budowę obwodnicy Marek jest remont Alei Piłsudskiego, który rozpoczął się wiosną. Mieszkańcy i samorządowcy nie są zadowoleni z tempa dotychczasowych prac. Oficjalne stanowisko zajęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zleca roboty wzdłuż Piłsudskiego.

Komunikat Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

Z uwagi na zły stan studni kanalizacyjnych i wpustów GDDKiA zdecydowała o dokonaniu remontu tych elementów drogi na całym odcinku przechodzącym przez Marki na obu jezdniach. Spowoduje to przedłużenie wykonywania robót remontowych. Obecnie wykonawca podejmuje wysiłki, aby remont drogi krajowej nr 8 przechodzącej przez Marki zakończył się przed tegorocznym okresem zimowym.

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu do firm oraz obiektów użyteczności publicznej na terenie objętym tymczasową organizacją ruchu.

Komentarz Dariusza Pietruchy, wiceburmistrza Marek:

Jesteśmy po spotkaniu z inwestorem, czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, i wykonawcą remontu – firmą Astaldi. Zobowiązania, jakie przedstawił wykonawca, są następujące:

  1. Do 26 sierpnia 2018 r. zakończenie remontu studni kanalizacyjnych na obecnie zamkniętym odcinku.
  2. Do 31 sierpnia 2018 r. zakończenie remontu na odcinku od obiektu mostowego na rzece Czarnej do stacji paliw Orlen, czyli na obecnym odcinku.
  3. W międzyczasie zakończenie remontu jezdni na odcinku poza Markami w kierunku Radzymina oraz zamknięcie drugiej nitki (od granicy Marek do Radzymina) w celu wymiany nawierzchni.

Wróćmy do Marek.

Wykonawca informuje, że dokona analizy stanu studni na obecnie używanej jezdni (od północnej granicy miasta do stacji Orlen), dlatego przez ok. 10 dni będzie tylko czynna jezdnia wyremontowana. Po tej analizie zostaną uruchomione obie nitki. Następnie wykonawca planuje zamknąć dla ruchu odcinek od stacji paliw Orlen do centrum M1. Według wykonawcy, taki ruch pozwoli na szybkie sfrezowanie odcinka od M1 do ul. Szkolnej i położenie nowej nawierzchni. Będzie to możliwe, ponieważ na tym odcinku nie ma kanalizacji deszczowej. Na pozostałym terenie wykonawca zobowiązuje się do wpuszczenia trzech brygad do remontu studni i kratek ściekowych. Zapewnia, że ma zabezpieczone materiały, co – jego zdaniem – zaowocuje szybkim zakończeniem tych prac. Obecnie jesteśmy na etapie szczegółowego ustalania czasowej organizacji ruchu dla planowanego do zamknięcia odcinka. Po zakończeniu całej nitki wschodniej (w kierunku Radzymina) wykonawca znów przeniesie się na północ i zacznie remont zachodniej nitki (w dwóch etapach – od północnej granicy miasta do stacji Orlen oraz od Orlenu do M1).

Należy dodać, że wykonawca przy tak założonym etapowaniu, zobowiązał się w naszej obecności jak i przedstawiciela inwestora, czyli GDDKiA, że zakończenia remontu obydwu pasów Al. Marszałka Piłsudskiego wykona przed rozpoczęciem sezonu zimowego.

Patrząc na czas wykonywania remontu obecnie zamkniętego odcinka drogi trudno w to uwierzyć, ale widzimy podczas spotkań dużą determinację inwestora (GDDKiA) oraz wykonawcy. Usłyszeliśmy, że zabezpieczono materiały i są podwykonawcy. My – jako miasto – chcemy, by ten remont trwał jak najkrócej. Będziemy sprawdzać, czy wykonawca tym razem dotrzyma słowa.

Ps. Inwestycje mostowe – z uwagi na złożoność prac – na pewno potrwają dłużej niż remont nawierzchni.

źródło: marki.pl