Jednym z elementów kontraktu na budowę obwodnicy Marek jest remont Alei Marszałka Piłsudskiego, polegający na sfrezowaniu i ułożeniu nowej nawierzchni asfaltowej.
Na razie prace zlecone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad toczyły się na Strudze i Pustelniku na wschodniej nitce. Dobiegają one końca. Niestety, czekają nas kolejne, poważne utrudnienia. Do remontu pójdzie wschodnia nitka alei – od Trasy Toruńskiej do ulicy Rybnej.
Na czwartek na godz. 14.00 zaplanowano posiedzenie drogowej komisji, która zajmie się sprawdzeniem poprawności wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na powyższym odcinku. Pracownicy Urzędu Miasta Marki będą weryfikowali wdrożenie wszystkich uwag, które zgłosili w procesie opiniowania. W przypadku uchybień i braków będą starali się wstrzymać procedurę do czasu uwzględnienia uwag ze strony miasta.
Przygotowaliśmy dla Państwa zbiór praktycznych informacji, jak będzie wyglądał ruch po zachodniej nitce Alei Piłsudskiego. Nasz opis zaczniemy od wjazdu od strony Warszawy.
Lewoskręt z Trasy Toruńskiej będzie funkcjonować tak jak dotychczas. Ruch zostanie przełożony ze wschodniej nitki na zachodnią dopiero na wysokości ulicy Wojskiego poprzez przewiązkę po likwidacji barier energochłonnych. Jednocześnie zostanie zachowana możliwość zjazdu na drogę serwisową po prawej stronie i dalej do Wojskiego, Pałacowej, Zamkowej, Szpitalnej, Leśnej i Płockiej.
Skrzyżowania Sosnowa-Kościuszki zachowa dotychczasową funkcjonalność. Aby poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo pieszych zostanie wprowadzone ręczne sterowanie ruchem. Na skrzyżowaniu zostanie postawiony znak z informacją o możliwości dojechania do posesji na odcinku Szkolna-Fabryczna. Na czas remontu jedno z dwóch przejść dla pieszych przez Aleję Piłsudskiego zostanie zlikwidowane.
Wjazd z ulicy Kościuszki w Aleję Piłsudskiego zostanie zachowany i będzie możliwy w obu kierunkach.
Dojazd do Zespołu Szkół nr 1 będzie możliwy poprzez przewiązkę po likwidacji barier energochłonnych.
Wyjazd z ul. 11 Listopada będzie możliwy w obu kierunkach.
Wyjazd z ulicy Fabrycznej będzie możliwy w obu kierunkach.
Skrzyżowanie Lisa-Kuli-Bandurskiego zachowa dotychczasową funkcjonalność. Aby upłynnić ruch i poprawić bezpieczeństwo pieszych, zostanie wprowadzone ręczne sterowanie ruchem. Na czas remontu jedno z dwóch przejść dla pieszych zostanie zlikwidowane.
Przy Urzędzie Miasta będzie można skorzystać z obu wjazdów. Wyjazd będzie możliwy również w obu kierunkach.
Wyjazd z ulicy Rejtana możliwy w obu kierunkach. Przejście dla pieszych zostanie utrzymane.
Skrzyżowanie z ul. Słoneczną zachowa funkcjonalność. Wjazd i wyjazd będzie możliwy w obu kierunkach.
Dojazd do ul. Teligi będzie możliwy poprzez przewiązkę po likwidacji barier energochłonnych.
Dojazd do ul. Stawowej będzie możliwy poprzez przewiązkę po likwidacji barier energochłonnych.
Dojazd do nieruchomości na odcinku alei między Słoneczną i Wspólną – poprzez przewiązki przy Teligi i Stawowej
Skrzyżowanie w rejonie Małachowskiego-Wspólna zachowa funkcjonalność. Aby upłynnić ruch i poprawić bezpieczeństwo pieszych zostanie wprowadzone ręczne sterowanie ruchem. Dodatkowo został przygotowany nowy wyjazd z osiedla poprzez tereny miejskie do Alei Piłsudskiego 109. W tym wypadku ruch będzie możliwy w kierunku Warszawy (nie będzie skrętu w kierunku Radzymina).
Skrzyżowanie Ciurlionisa zachowa dotychczasową funkcjonalność. Wyjazd będzie możliwy w obu kierunkach.
Przewiązka przy Rybnej umożliwi obsługę autobusów oraz dojazd do posesji na odcinku Rybna – Duża.
Uwaga! Sygnalizacja świetlna będzie wyłączona na całym odcinku. Powstaną tymczasowe przystanki autobusowe na wysokości dotychczasowych.
Wykonawca zobowiązał się do niezwłocznego oddania do ruchu wyremontowanego odcinka od ul. Rybnej do ul. Majora Billa. Stanie się tak po ukończeniu pozostałych robót – na przełomie września i października.
źródło: marki.pl