Lepsza jakość komunikacji publicznej w Kobyłce

Lepsza jakość komunikacji publicznej w Kobyłce, fot: kobylka.pl

W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie w Zarządzie Transportu Miejskiego w Warszawie, podczas którego ustalano najważniejsze kwestie związane z transportem autobusowym w podwarszawskich gminach w najbliższych dwóch latach. Wziął w nim udział Grzegorz Świętorecki, wiceburmistrz Kobyłki.

Działania względem transportu w Kobyłce podzielą się na dwa etapy. Pierwszy z nich dotyczy całego powiatu wołomińskiego – obecna umowa obowiązuje do 30 listopada 2019 r. Do tego czasu nie będzie zmian w trasach autobusów i częstotliwości kursowania. W drugiej połowie tego roku ruszy przygotowanie do nowego przetargu, którego wynik będzie obowiązywał do końca 2020 roku – wówczas miasto postara się uwzględnić sugestie mieszkańców.

Wydział Infrastruktury UM w Kobyłce zebrał wszystkie postulaty, dotyczące przebiegu tras autobusowych i rozkładu jazdy, zgłaszane bezpośrednio do urzędu i podczas organizowanych spotkań z burmistrz Edytą Zbieć. W dalszych negocjacjach z gminami i ZTM Miasto postara się uwzględnić jak największą liczbę sugestii mieszkańców w zależności od możliwości finansowych i organizacyjnych.

Kolejnym etapem będzie przetarg, który ma być przeprowadzony dla wszystkich powiatów podwarszawskich. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował, że planuje większe zaangażowanie finansowe miasta Warszawy w porównaniu z obecnym, a co za tym idzie – lepszą jakość transportu. W 2021 roku w powiatach wokół Warszawy mają już jeździć autobusy zgodne ze standardem, jaki w tej chwili jest w stolicy – zarówno jeśli chodzi o rodzaj autobusów, jak i ich oznakowanie. Wysokość udziału ZTM będzie przedmiotem dalszych negocjacji.

– W przyszłym tygodniu – jak poinformował Grzegorz Świętorecki – planowane jest w Kobyłce spotkanie przedstawicieli Kobyłki, Wołomina, Zielonki, Radzymina i ZTM, którego celem będzie wspólne ustalenie parametrów i potrzeb do jesiennego przetargu. W trakcie negocjacji mają zostać wytyczone nowe, najlepiej uwzględniające potrzeby mieszkańców trasy i rozkłady jazdy.