PGE przywraca Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego w Wołominie

PGE przywraca Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego w Wołominie, fot: powiat-wolominski.pl

W odpowiedzi na potrzeby lokalnej społeczności PGE uruchomi w I połowie 2022 r. Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego w Wołominie. W powiecie wołomińskim trwa intensywny program inwestycyjny kablowania sieci i przyłączania nowych odbiorców.

W trosce o jak najwyższą jakość obsługi mieszkańców powiatu wołomińskiego, ale również po doświadczeniach z anomaliami pogodowymi, których niedawno doświadczaliśmy, jeszcze w I połowie 2022 roku PGE uruchomi nowy Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego – powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. W ostatnich dwóch latach prowadziliśmy intensywny program inwestycyjny na terenie powiatu wołomińskiego. Zrealizowaliśmy blisko 7 tys. przyłączeń nowych odbiorców energii elektrycznej. W tym czasie w ramach prac modernizacyjnych i rozbudowy sieci elektroenergetycznej, PGE wykonała łącznie ponad 37 km linii kablowych średniego napięcia – podkreślił Wojciech Dąbrowski.

Pragnę serdecznie podziękować Panu Prezesowi Wojciechowi Dąbrowskiemu za pozytywny odzew  na mój apel o poprawę warunków obsługi klientów z terenu powiatu wołomińskiego – jednego z największych powiatów w Polsce. Dzięki podjętym decyzjom przez spółkę PGE, już w najbliższych tygodniach nasi mieszkańcy zyskają bezpośredni Punkt Obsługi Klientów w Wołominie. Zaplanowane inwestycje przyczynią się natomiast do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców i zwiększą atrakcyjność inwestycyjną naszych gmin – mówi Adam Lubiak, Starosta Wołomiński.

W Wołominie do 2012 r. funkcjonował Rejon Energetyczny, gdzie realizowana była bezpośrednia obsługa mieszkańców powiatu. W 2012 r. Rejon został przekształcony w Posterunek Energetyczny, a odbiorcy obsługiwani byli w Punkcie Obsługi Klienta Dystrybucyjnego w Legionowie.

Od 2012 r. Posterunek Energetyczny Wołomin jest częścią Rejonu Energetycznego Legionowo, który obsługuje około 210 tys. Odbiorców na terenie jedenastu miast, z czego ok. 94 tys. na terenie sześciu miast powiatu wołomińskiego (Kobyłka, Marki, Radzymin, Wołomin, Ząbki, Zielonka). Po otwarciu nowego Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego w Wołominie przejmie on opiekę nad klientami z tych sześciu miast.

W piątek 11 marca br. w Starostwie Powiatowym w Wołominie odbyło się spotkanie przedstawicieli Starostwa oraz reprezentacji Grupy Kapitałowej PGE. Gospodarzem spotkania był Starosta Wołomiński Adam Lubiak, ze strony PGE uczestniczyli prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski oraz dyrektor generalny warszawskiego oddziału PGE Dystrybucja Sylwester Szczensnowicz. W spotkaniu wzięli udział również przedstawiciele gmin: Wójt Gminy Dąbrówka Radosław Korzeniewski, Zastępca Burmistrza Wołomina Dariusz Szymanowski oraz Zastępca Burmistrza Radzymina Krzysztof Dobrzyniecki. Celem spotkania było omówienie zasad współpracy z samorządem oraz postępowania w sytuacji wystąpienia awarii masowych. W trakcie dyskusji omówiono także kwestie związane z procesem inwestycyjnym w PGE Dystrybucja.