Już w przyszłym roku z Marek do Zielonki będzie można dojechać drogą rowerową przebiegająca po wale wzdłuż rzeki Długiej. Będzie to droga asfaltowa o szerokości 2 m.
Jej początek został zlokalizowany w Parku Briggsów nieopodal Alei Piłsudskiego. Przy Ząbkowskiej trasa przejdzie na drugą stronę rzeki aż do granic miasta. Od tego miejsca ścieżkę będzie budować Zielonka.
To praktyczny wymiar partnerstwa samorządów z powiatu wołomińskiego, które pod koniec ubiegłego roku otrzymały unijne dofinansowanie z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W jego ramach w Markach wybudowano już ścieżki przy Szkolnej, Sportowej i Sowińskiego. W planach są też – oprócz trasy na wale Długiej – drogi przy Głównej i Kościuszki-Sosnowej. Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 80 proc. kosztów kwalifikowanych.
Na oferty wykonawców ogłoszonego we środę przetargu Urząd Miasta Marki czeka do 25 października. O wyborze zwycięskiej firmy zdecydują dwa kryteria: cena oraz okres gwarancji i rękojmi (minimalny 36 miesięcy, maksymalny 60 miesięcy). Prace mają zostać zakończone do 30 września 2018 r.
Marki aplikują o kolejne pieniądze na drogi rowerowe z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – wspólnie z sześcioma innymi gminami. Jeśli otrzymamy dofinansowanie, będziemy mogli wybudować kolejne 12 km takich tras.
– Zakładamy, że drogi dla jednośladów powstaną w Alei Marszałka Piłsudskiego – w ramach przywracania miejskiego charakteru głównej arterii. Dołączymy do tego finansowanie budowy ścieżek wzdłuż Modrzewiowej, Sobieskiego, Karłowicza, Lisa-Kuli i Granicznej. Planowane inwestycje zostaną zrealizowane do połowy 2020 r. – mówi Jacek Orych.
źródło: Urząd Miasta Marki