W Starostwie Powiatowym w Wołominie przy ulicy Prądzyńskiego 3 funkcjonuje biuro Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.
Do jego zadań, na podstawie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, należy w szczególności:
• zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów;
• występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów;
• udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.
Jeżeli naruszone zostały prawa konsumenckie (również na pokazach połączonych ze sprzedażą) mogą Państwo zwrócić się do rzecznika z prośbą o pomoc w polubownym załatwieniu sporu. Rzecznik udziela porad konsumenckich pod nr telefonu 22 787 43 01, 03, 04 wew. 121 w:
• poniedziałki 10.00 – 17.00
• wtorki, środy, czwartki i piątki 8.00-15.00.
Przypominamy, że działania rzecznika mają charakter postępowania polubownego, a zatem, do pozytywnego zakończenia sprawy ważna jest wola obu stron. Jeżeli przedstawione dokumenty będą wskazywały naruszenie interesu konsumenta, a przy tym rzecznik zauważy potrzebę wyjaśnienia okoliczności faktycznych – zostanie wystosowane do przedsiębiorcy wystąpienie. Rzecznik nie ma jednak uprawnień kontrolnych, nie orzeka w sprawach, nie wydaje nakazów ani zakazów, nie nakłada kar.
źródło: powiat-wolominski.pl