Tunel i wiadukt w Kobyłce już za dwa lata

Przejazd kolejowy

Lepsza komunikacja, mniej korków, wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. To korzyści z budowy pięciu  bezkolizyjnych skrzyżowań na trasie z Warszawy do Białegostoku. 19 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy warte ponad 62 mln zł netto na budowę wiaduktów i tuneli.

Budowę bezkolizyjnych przejazdów wpisujemy w modernizacje linii kolejowych. Zapewniają miastom sprawniejszą komunikację. Wzrasta także bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Takie rozwiązania realizujemy sami i wspólnie z samorządami. W najbliższych latach więcej bezkolizyjnych skrzyżowań będzie też na trasie z Warszawy do Białegostoku – mówi Arnold Bresch członek Zarządu – Dyrektor Ds. Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dzięki podpisanym przez PLK umowom powstaną trzy wiadukty drogowe, tunel drogowy i przejście pod torami w Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze.

W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne obiekty. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej DW 634) zastąpi przejazd
w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a piesi i kierowcy zyskają swobodną i bezpieczną drogę pomiędzy przedzielonym linią kolejową miastem.

W Jasienicy będzie bezpieczne przejście pod torami dla pieszych i rowerzystów. Lokalizację ustalono pod linią kolejową nr 13, równolegle do linii nr 6. Obiekt ułatwi mieszkańcom osiedla po zachodniej stronie torów dojście do peronów. Takie rozwiązanie wyeliminuje przechodzenie przez tory w miejscach zabronionych na ruchliwej trasie Warszawa – Białystok.

Na trasie z Warszawy do Białegostoku zaplanowano budowę łącznie 35 bezkolizyjnych przejść i przejazdów.

Zaprojektowanie i budowa bezkolizyjnych skrzyżowań zaplanowane jest w latach 2017 – 2019. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Źródło: PKP PLK