Sprawdź termin ważności swojej Radzymińskiej Karty Mieszkańca

Radzymińska Karta Mieszkańca, fot: radzymin.pl

1 lipca 2019 r. to data graniczna, od której rozpoczyna się okres utraty ważności pierwszych Radzymińskich Kart Mieszkańca, wydanych dwa lata temu.

Wraz z upływem czasu, utrata ważności będzie dotyczyła kolejnych kart ze względu na ustalony przez Gminę Radzymin, dwuletni okres ważności. Jeśli podczas składania wniosku o kartę zostawiliście Państwo telefon kontaktowy lub adres mailowy, będziemy z odpowiednim wyprzedzeniem informować Państwa SMS-em lub wysyłając wiadomość o zbliżającym się terminie utraty ważności posiadanej karty.

Przedłużenie ważności RKM wiąże się z wydaniem nowej karty według nowego wzoru. Związany jest on zawartym z ZTM Warszawa porozumieniem oraz możliwością kodowania na niej biletu metropolitalnego z najwyższymi możliwymi zniżkami. Więcej o bilecie metropolitalnym tutaj.

Termin ważności karty można sprawdzić na stronie www.rkm.radzymin.pl w zakładce „Ważność karty”, przykładając ją do czytnika umieszczonego np. w autobusie komunikacji gminnej „R”,  na pływalni OSiR „Huragan” w Wołominie, lub osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy.

Jeśli chcielibyście Państwo nadal korzystać z ulg przysługujących jej posiadaczom, zapraszamy do złożenia wniosku o nową kartę. W tym celu należy okazać potwierdzenie rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Wołominie na rzecz Gminy Radzymin lub inny wymagany dokument*.

Wnioski o wydanie nowej karty można składać online na www.rkm.radzymin.pl oraz w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin 3 piętro, pokój 33 lub w budynku przy ulicy Konstytucji 3 Maja 19 w godzinach:

poniedziałki – 10.00-19.00
wtorki, środy, czwartki – 8.00-16.00
piątki – 8.00-15.00

Utrata ważności posiadanej przez Państwa karty może skutkować wstrzymaniem wypłaty świadczeń długookresowych, takich jak np. Bon Malucha.. Nieważna Radzymińska Karta Mieszkańca to także m.in. utrata możliwości bezpłatnych przejazdów gminnymi liniami autobusowymi R i N oraz liniami L40 i L45 należącymi do ZTM Warszawa oraz brak możliwości zakodowania biletu metropolitarnego.

Zachęcamy Państwa do sprawdzania terminów ważności kart i składania wniosków o wydanie kolejnych. Termin ważności nowych kart także wynosi dwa lata.

*Wnioskodawca zobowiązany jest przy składaniu wniosku przedstawić do wglądu jeden z poniższych dokumentów:

1) kserokopię pierwszej strony PIT z oryginalną prezentatą Urzędu Skarbowego w Wołominie;

2) jeśli podatek za rok poprzedzający złożenie wniosku rozliczono przez Internet, należy załączyć pierwszą stronę wydrukowaną   oraz wydrukowane UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) – PIT wraz z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem   dokumentu UPO. W przypadku braku numeru niezbędne jest okazanie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego lub okazanie pierwszej strony PIT poświadczonej przez Urząd Skarbowy w Wołominie;

3) dokument potwierdzający odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego na terenie gminy Radzymin;

4) zaświadczenie o obowiązku rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym wskazanym przez pracodawcę odrębnymi przepisami;

5) zaświadczenie lub równoważny dokument o zarejestrowaniu w Urzędzie Pracy w Radzyminie, nie starszy niż 1 miesiąc;

6) kserokopię decyzji o pobieraniu świadczenia pielęgnacyjnego lub innego świadczenia równorzędnego;

7) kserokopię aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej (osoby pełnoletnie do ukończenia 26. roku życia – uczące się lub studiujące);

8) w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko – dokumenty potwierdzające samotne wychowywanie dziecka;

9) w przypadku niepracujących małżonków osób uprawnionych – dokumenty potwierdzające uprawnienia do posiadania Karty przez uprawnionego współmałżonka oraz oświadczenie o pozostawaniu bez pracy.